SŁOWNICZEK

Biuro agencyjne

Jest to biuro, które pośredniczy w sprzedaży imprez turystycznych organizowanych przez touroperatorów. Biuro Ewa jest biurem agencyjnym.

Boarding pass/card

Inaczej karta pokładowa - otrzymamy ją po odprawie, zawiera różne informacje: nazwisko pasażera, numer lotu, sektor i numer miejsca w samolocie, a na jej podstawie pasażerowie są wpuszczani do samolotu.

Check-in

Na lotnisku: inaczej “odprawa biletowo-bagażowa”, to pierwszy punkt naszej podróży. Należy udać się do odpowiedniego stanowiska nadawania bagażu (większej walizki), numer bramki znajdziemy na ekranie informacyjnym. Po okazaniu paszportu/dowodu osobistego wraz z dokumentem podróży otrzymamy kartę pokładową, zostaną przydzielone miejsca w samolocie, a nasz bagaż odesłany na pokład.

W hotelu: inaczej ”meldunek”. Po przyjeździe do naszego hotelu udajemy się do recepcji, po okazaniu paszportu/dowodu lub podaniu numeru rezerwacji recepcjonista przydziela nam klucz/kartę do pokoju oraz informuje o dalszych krokach.

Doba hotelowa

Okres czasu, w którym jesteśmy zameldowani w pokoju hotelowym. Zwykle zaczyna się w godzinach 14-15. Od tego momentu można korzystać z pokoju i wszystkich innych świadczeń hotelu (w tym wyżywienia).

Czasem istnieje opcja early check-in (wczesne zameldowanie) - za dodatkową opłatą możemy korzystać z hotelu przed standardową godziną, jeśli docieramy do hotelu bardzo wcześnie. Early check-in można zarezerwować przed wyjazdem.

Doba zwykle kończy się w godzinach 10-11. Aby przedłużyć pobyt (late check-out, za dodatkową opłatą) należy zgłosić to w recepcji. Early check-in oraz Late check-out są zależne od dostępności pokoi.

Gwarancja Niezmienności Ceny

Gwarantuje niezmienność ceny w przypadku drastycznych zmian gospodarczych, które znacząco wpływają na koszt organizacji imprezy (np. kurs walut, koszty paliwa).

Koszty rezygnacji

Opłata pobierana podczas anulowania zarezerwowanych wczasów.

Kwota zależy od organizatora, ilości uczestników, terminu (im bliżej wyjazdu, tym wyższa) oraz ewentualnych promocji (czasem organizatorzy oferują zniżki).

Last minute

Są to wycieczki w promocyjnych cenach z wylotem w terminie bardzo bliskim wykupienia wycieczki, np. na następny dzień lub za kilka dni od zakupu. Wymagana jest wpłata całości kwoty podczas rezerwacji.

First minute

Są to wycieczki na sezon letni w promocyjnych cenach, które można wykupić zazwyczaj w okresie wrzesień - grudzień poprzedzającego roku. Często touroperator oferuje również różne dodatki, np. niska kwota zaliczki, darmowa zmiana terminu/hotelu lub duże zniżki dla dzieci.

Lot czarterowy

Połączenie lotnicze organizowane przez biuro podróży. Loty są realizowane do najbardziej popularnych miejsc turystycznych z dużą bazą hotelową i dostępne tylko w określonych datach. Często dokładna godzina połączenia nie jest znana do kilku miesięcy/tygodni przed wylotem.

Lot rejsowy

Regularne połączenia realizowane przez cały rok. Biura podróży nie dysponują miejscami w samolocie, tylko pośredniczą w sprzedaży biletów.

Lot “low cost”

Połączenie rejsowe niskobudżetowe, organizowane przez tzw. “tanie linie”. Ceny takich lotów bardzo szybko się zmieniają, co może wpłynąć na ogólny koszt wczasów przy zbyt długim namyśle (po opłaceniu rezerwacji cena już się nie zmieni). Często bilet nie zawiera bagażu rejestrowanego, który trzeba dokupić oddzielnie.

Opłata klimatyczna (podatek turystyczny)

Miejscowy podatek nakładany na turystów przebywających w danym kraju powyżej 24 godziny. Jest on pobierany w miejscowościach o korzystnych walorach klimatycznych i krajobrazowych. Koszt podatku nie jest wliczony w cenę wczasów i należy go opłacić na miejscu (zwykle w recepcji hotelu).

Pakiet elastyczny

Szczegóły regulaminu Pakietu różnią się u różnych touroperatorów. Taki pakiet zwykle umożliwia zmianę terminu, hotelu lub osób podróżujących bez dodatkowych opłat.

Rezydent

To przedstawiciel touroperatora (organizatora wczasów tzn. nie Biura EWA, lecz np. Rainbow, Coral…) i główny opiekun turystów w danym regionie. Jest osobą, do której możemy zwrócić się po pomoc w czasie pobytu na wyjeździe. Po przylocie, zwykle podczas transferu do hotelu, dostajemy informację o spotkaniu organizacyjnym z naszym Rezydentem (kiedy i gdzie się odbędzie).

Roaming

Usługa, dzięki której możemy wykonywać połączenia telefoniczne oraz korzystać z internetu na granicą. W Europie często nie obowiązują za nią dodatkowe koszty, ale należy uważać podczas pobytu w innych krajach! Przed wyjazdem skontaktuj się ze swoim operatorem, aby upewnić się, czy mamy taką usługę włączoną oraz ile ona kosztuje.

Spotkanie organizacyjne

Odbywa się zwykle pierwszego lub drugiego dnia pobytu. Rezydent przedstawia wszystkie najważniejsze informacje, ofertę wycieczek fakultatywnych i odpowiada na pytania. Uwaga: warto mieć przy sobie gotówkę (zwykle można już płacić kartą, jednak zdarzają się problemy) i zaraz po spotkaniu zarezerwować miejsca na wybraną wycieczkę.

Touroperator

To przedsiębiorca organizujący imprezy turystyczne (np. Coral, Rainbow, Itaka)

Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji

Po rezerwacji właściwej i wpłacie zaliczki każda anulacja wczasów łączy się z tzw. Kosztem rezygnacji. Ubezpieczenie pokrywa koszty naliczone podczas anulacji wycieczki przez klienta. Takie ubezpieczenie możemy wykupić w ciągu maksymalnie 5 dni po zakupie wycieczki.

Ubezpieczenie od kosztów leczenia

To ubezpieczenie chroni nas przed poniesieniem kosztów w przypadku, gdy doznamy uszczerbku na zdrowiu podczas wycieczki. Szkody pokryte przez ubezpieczenie różnią się w zależności od wykupionej polisy.

Voucher

Dokument potwierdzający zakup wczasów, który należy zabrać ze sobą na wyjazd. Znajdują się na nim dane uczestników, lotów, transferów oraz noclegów. Klient otrzymuje voucher najpóźniej 24 godziny przed wyjazdem. Jeśli dokument został przekazany drogą mailową należy go wydrukować. Okazanie vouchera jest niezbędne na lotnisku (w celu odprawy i otrzymania biletu), po wylądowaniu (dla operatora transferów do hotelu), w recepcji hotelu (w celu potwierdzania rezerwacji i zameldowania).

Wycieczki fakultatywne

Dodatkowe płatne wycieczki, dla chętnych. Są to np. organizowane w grupie krótkie rejsy, czy zwiedzanie miast i muzeum z przewodnikiem. Kupimy je na miejscu, u Rezydenta.

Ile kosztują? Cena zależy od kraju pobytu i rodzaju atrakcji, zwykle waha się między 60-300 euro za osobę.



 

LOTY

 

Czy godzina wylotu może się zmienić?

Tak. Godzina lotu może się zmienić nawet do 24 godzin przed planowanym dniem wyjazdu. Takie zmiany narzucają linie lotnicze. Niestety ani organizator, ani Biuro EWA nie ma wpływu na zmiany rozkładu lotów. Poinformujemy o tym telefonicznie lub mailowo, gdy tylko otrzymamy informację o zaistniałej zmianie.

Uwaga: Kupując wczasy nie należy sugerować się godziną lotu! Nigdy nie mamy gwarancji niezmienności rozkładu!

 

Czemu zmieniła się godzina wylotu?

Za terminy połączeń lotniczych odpowiedzialne jest wyłącznie lotnisko lub linie lotnicze. Niestety ani organizator, ani Biuro EWA nie ma wpływu na zmiany rozkładu lotów.

Uwaga: Kupując wczasy nie należy sugerować się godziną lotu! Nigdy nie mamy gwarancji niezmienności rozkładu!

 

Gdzie znajdę aktualne godziny lotów?

1. w umowie rezerwacji i zakupu wczasów

2. na stronie internetowej lotniska

3. u EWY :)  jeśli nie możesz znaleźć godziny wylotu, śmiało skontaktuj się z nami!

 

Kiedy przyjechać na lotnisko?

Sugerujemy stawić się na lotnisku MINIMUM 2 godziny przed planowanym odlotem. Daje to wystarczającą ilość czasu na odprawienie bagażu i przejście przez bramki bezpieczeństwa.

 

Czy w samolocie będziemy siedzieć wszyscy razem?

Wybór miejsca zależy od linii lotniczych i typu lotu. Czasem istnieje możliwość rezerwacji miejsc. Często prośbę o miejsca obok siebie można skierować do osoby, która odprawia nasz bagaż i wydaje karty pokładowe. Niestety nie zawsze jest to możliwe i zależy od zasad linii lub dostępu miejsc.

Uwaga: Jeśli podróżujesz z dzieckiem lotem czarterowym bez możliwości rezerwacji miejsc, koniecznie odprawcie się razem i poproście, aby dziecko siedziało obok bliskiej osoby dorosłej! Jeśli jest to lot rejsowy - koniecznie zarezerwuj wcześniej miejsca obok dzieci!

 

 

Boarding pass/card

Inaczej karta pokładowa - otrzymamy ją po odprawie, zawiera różne informacje: nazwisko pasażera, numer lotu, sektor i numer miejsca w samolocie, a na jej podstawie pasażerowie są wpuszczani do samolotu.

Check-in

Inaczej odprawa biletowo-bagażowa, to pierwszy punkt naszej podróży. Należy udać się do odpowiedniego stanowiska nadawania bagażu (większej walizki), numer bramki znajdziemy na ekranie informacyjnym. Po okazaniu paszportu/dowodu osobistego wraz z dokumentem podróży otrzymamy kartę pokładową, zostaną przydzielone miejsca w samolocie, a nasz bagaż odesłany na pokład.

Lot czarterowy

Połączenie lotnicze organizowane przez biuro podróży. Loty są realizowane do najbardziej popularnych miejsc turystycznych z dużą bazą hotelową i dostępne tylko w określonych datach. Często dokładna godzina połączenia nie jest znana do kilku miesięcy/tygodni przed wylotem.

Lot rejsowy

Regularne połączenia realizowane przez cały rok. Biura podróży nie dysponują miejscami w samolocie, tylko pośredniczą w sprzedaży biletów.

Lot “low cost”

Połączenie rejsowe niskobudżetowe, organizowane przez tzw. “tanie linie”. Ceny takich lotów bardzo szybko się zmieniają, co może wpłynąć na ogólny koszt wczasów przy zbyt długim namyśle (po opłaceniu rezerwacji cena już się nie zmieni). Często bilet nie zawiera bagażu rejestrowanego, który trzeba dokupić oddzielnie.

Voucher

Dokument potwierdzający zakup wczasów, który należy zabrać ze sobą na wyjazd. Znajdują się na nim dane uczestników, lotów, transferów oraz noclegów. Klient otrzymuje voucher najpóźniej 24 godziny przed wyjazdem. Jeśli dokument został przekazany drogą mailową należy go wydrukować. Okazanie vouchera jest niezbędne na lotnisku (w celu odprawy i otrzymania biletu), po wylądowaniu (dla operatora transferów do hotelu), w recepcji hotelu (w celu potwierdzania rezerwacji i zameldowania).

 

CENA I PŁATNOŚCI

Dlaczego cena jest taka wysoka?

Cena wczasów zależy od lokalnych opłat, kosztu transportu i zmienia się szybko wraz z popytem na daną ofertę. Biuro EWA, jako pośrednik sprzedaży, nie jest odpowiedzialne za wycenę wczasów. Cena jest wyznaczona przez organizatorów (touroperatorów np. Coral, Itaka). Koszt wczasów zakupionych w naszym biurze jest dokładnie taki sam, jak w sklepach internetowych organizatorów (prowizja nie jest żadnym dodatkowym kosztem dla klienta).

 

Czy kupując bezpośrednio w agencji organizatora (touroperatora, np. Coral, Itaka) zapłacę mniej?

Nie. Koszt wczasów zakupionych w naszym biurze jest dokładnie taki sam, jak w sklepach internetowych oraz agencjach i franczyzach organizatorów (prowizja nie jest żadnym dodatkowym kosztem dla klienta).

 

Jak opłacić podatek turystyczny (opłatę klimatyczną)?

Podatek można zwykle opłacać w recepcji hotelu, podczas meldowania się (check in) do pokoju. Jeśli osoba w recepcji nie poprosiła o zapłatę, warto poczekać na spotkanie z rezydentem, który wyjaśni jak, gdzie i kiedy zapłacić. Czasem kwota jest pobierana na koniec, przy wymeldowaniu z hotelu.

 

Czy anulowanie wczasów wiąże się z jakimś kosztem?

Rezerwacja wstępna trwa od kilku godzin do paru dni. Na tym etapie można anulować wszystko bezkosztowo.

Po rezerwacji właściwej i wpłacie zaliczki anulacja wiąże się z opłatą. Dokładne kwoty zależą od wielu czynników i są opisane w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa danego touroperatora, które otrzymują Państwo na maila po założeniu rezerwacji.

 

Czy mogę liczyć na zniżki lub darmowy parking od Biura Ewa?

Niestety w ubiegłym roku w życie weszły nowe wytyczne od touroperatorów. Biurom agencyjnym (takim jak EWA) nie wolno oferować żadnych zniżek, ani darmowych parkingów (pod groźbą 30 000zł kary). Wynika to z zasad dotyczących wyceny wczasów -  każde biuro agencyjne powinno oferować wycieczki w takich samych cenach i mieć równe szanse w ich sprzedaży.

 

 

 

Gwarancja Niezmienności Ceny

Gwarantuje niezmienność ceny w przypadku drastycznych zmian gospodarczych, które znacząco wpływają na koszt organizacji imprezy (np. kurs walut, koszty paliwa).

Koszty rezygnacji

Opłata pobierana podczas anulowania zarezerwowanych wczasów. Kwota zależy od organizatora, ilości uczestników, terminu (im bliżej wyjazdu, tym wyższa) oraz ewentualnych promocji (czasem organizatorzy oferują zniżki).

Opłata klimatyczna (podatek turystyczny)

Miejscowy podatek nakładany na turystów przebywających w danym kraju powyżej 24 godziny. Jest on pobierany w miejscowościach o korzystnych walorach klimatycznych i krajobrazowych. Koszt podatku nie jest wliczony w cenę wczasów i należy go opłacić na miejscu (zwykle w recepcji hotelu).

Pakiet elastyczny

Szczegóły regulaminu Pakietu różnią się u różnych touroperatorów. Taki pakiet zwykle umożliwia zmianę terminu, hotelu lub osób podróżujących bez dodatkowych opłat.

 

PODRÓŻ I HOTEL

 

 

Czy transfer do hotelu jest w cenie wycieczki?

Zazwyczaj tak.

Większość wczasów organizowanych przewiduje transport autokarowy z lotniska do hotelu i z powrotem. ZAWSZE poinformujemy o dodatkowych kosztach, jeśli taki transport nie jest wliczony w cenę.

 

Jak trafię z lotniska do hotelu?

Po przylocie i odebraniu bagażu kierujemy się w stronę organizatora - może to być przedstawiciel ubrany w uniform z widocznym logo biura* (np. duży karton, znak "lizak"), który czeka zaraz przy wyjściu z hali bagażowej lub całe stoisko organizatora znajdujące się przed wejściem na lotnisko. Tam otrzymamy informacje o autokarze, który zabierze turystów do odpowiednich hoteli.

*logo biura organizatora (np. Coral, Itaka, Rainbow), NIE EWA

 

Jak wrócę z hotelu na lotnisko?

Rezydent na spotkaniu organizacyjnym przekaże wszystkie informacje o transferze powrotnym. Zwykle godzinę i miejsce zbiórki można znaleźć na tablicy informacyjnej przy recepcji. Czasem dokument ze wszystkimi informacjami otrzymujemy bezpośrednio do pokoju na dzień przed wyjazdem.

 

Czy Rezydent będzie zawsze w hotelu?

Zwykle Rezydent ma pod opieką kilka hoteli w okolicy. Informacje o dyżurach Rezydenta zostaną przekazane na spotkaniu organizacyjnym lub w trakcie transferu do hotelu.

 

Czy Rezydent mówi po polsku?

Zazwyczaj tak.

Wyjątkiem są niektóre wyjazdy egzotyczne, gdzie Rezydent mówi tylko po angielsku.

 


Jak opłacić opłatę klimatyczną (podatek turystyczny)?

Podatek można zwykle opłacać w recepcji hotelu, podczas meldowania się (check in) do pokoju. Jeśli osoba w recepcji nie poprosiła o zapłatę, warto poczekać na spotkanie z rezydentem, który wyjaśni jak, gdzie i kiedy zapłacić. Czasem kwota jest pobierana na koniec, przy wymeldowaniu z hotelu.

 

 

 

 

Boarding pass/card

Inaczej karta pokładowa - otrzymamy ją po odprawie, zawiera różne informacje: nazwisko pasażera, numer lotu, sektor i numer miejsca w samolocie, a na jej podstawie pasażerowie są wpuszczani do samolotu.

 

Check-in

Na lotnisku: inaczej “odprawa biletowo-bagażowa”, to pierwszy punkt naszej podróży. Należy udać się do odpowiedniego stanowiska nadawania bagażu (większej walizki), numer bramki znajdziemy na ekranie informacyjnym. Po okazaniu paszportu/dowodu osobistego wraz z dokumentem podróży otrzymamy kartę pokładową, zostaną przydzielone miejsca w samolocie, a nasz bagaż odesłany na pokład.

W hotelu: inaczej ”meldunek”. Po przyjeździe do naszego hotelu udajemy się do recepcji, po okazaniu paszportu/dowodu lub podaniu numeru rezerwacji recepcjonista przydziela nam klucz/kartę do pokoju oraz informuje o dalszych krokach.

 

Doba hotelowa

Okres czasu, w którym jesteśmy zameldowani w pokoju hotelowym. Zwykle zaczyna się w godzinach 14-15. Od tego momentu można korzystać z pokoju i wszystkich innych świadczeń hotelu (w tym wyżywienia).

Czasem istnieje opcja early check-in (wczesne zameldowanie) - za dodatkową opłatą możemy korzystać z hotelu przed standardową godziną, jeśli docieramy do hotelu bardzo wcześnie. Early check-in można zarezerwować przed wyjazdem.

Doba zwykle kończy się w godzinach 10-11. Aby przedłużyć pobyt (late check-out, za dodatkową opłatą) należy zgłosić to w recepcji. Early check-in oraz Late check-out są zależne od dostępności pokoi.

 

Opłata klimatyczna (podatek turystyczny)

Miejscowy podatek nakładany na turystów przebywających w danym kraju powyżej 24 godziny. Jest on pobierany w miejscowościach o korzystnych walorach klimatycznych i krajobrazowych. Koszt podatku nie jest wliczony w cenę wczasów i należy go opłacić na miejscu (zwykle w recepcji hotelu).

 

Spotkanie organizacyjne

Odbywa się zwykle pierwszego lub drugiego dnia pobytu. Rezydent przedstawia wszystkie najważniejsze informacje, ofertę wycieczek fakultatywnych i odpowiada na pytania. Uwaga: warto mieć przy sobie gotówkę (zwykle można już płacić kartą, jednak zdarzają się problemy) i zaraz po spotkaniu zarezerwować miejsca na wybraną wycieczkę.

 

Rezydent

To przedstawiciel touroperatora (organizatora wczasów tzn. nie Biura EWA, lecz np. Rainbow, Coral…) i główny opiekun turystów w danym regionie. Jest osobą, do której możemy zwrócić się po pomoc w czasie pobytu na wyjeździe. Po przylocie, zwykle podczas transferu do hotelu, dostajemy informację o spotkaniu organizacyjnym z naszym Rezydentem (kiedy i gdzie się odbędzie).

 

Voucher

Dokument potwierdzający zakup wczasów, który należy zabrać ze sobą na wyjazd. Znajdują się na nim dane uczestników, lotów, transferów oraz noclegów. Klient otrzymuje voucher najpóźniej 24 godziny przed wyjazdem. Jeśli dokument został przekazany drogą mailową należy go wydrukować. Okazanie vouchera jest niezbędne na lotnisku (w celu odprawy i otrzymania biletu), po wylądowaniu (dla operatora transferów do hotelu), w recepcji hotelu (w celu potwierdzania rezerwacji i zameldowania).

 

Wycieczki fakultatywne

Dodatkowe płatne wycieczki, dla chętnych. Są to np. organizowane w grupie krótkie rejsy, czy zwiedzanie miast i muzeum z przewodnikiem. Kupimy je na miejscu, u Rezydenta.

 

Ile kosztują? Cena zależy od kraju pobytu i rodzaju atrakcji, zwykle waha się między 60-300 euro za osobę.

 

 

REZERWACJE, ANULACJE I UBEZPIECZENIA

 

 

Jak rezerwować?

Istnieją dwie opcje rezerwacji wczasów: osobista wizyta w biurze lub rezerwacja zdalna. Aby dokonać rezerwacji zdalnej zapoznaj się z INSTRUKCJĄ i skontaktuj się z nami poprzez jeden z podanych sposobów: telefon lub e-mail (KONTAKT), formularz kontaktowy (ZAPYTAJ O OFERTĘ).

 

 

Czy mogę liczyć na zniżki lub darmowy parking od Biura Ewa?

Niestety w ubiegłym roku w życie weszły nowe wytyczne od touroperatorów. Biurom agencyjnym (takim jak EWA) nie wolno oferować żadnych zniżek, ani darmowych parkingów (pod groźbą 30 000zł kary). Wynika to z zasad dotyczących wyceny wczasów - każde biuro agencyjne powinno oferować wycieczki w takich samych cenach i mieć równe szanse w ich sprzedaży.

 

Kiedy jest najlepszy czas na zakup wycieczki?

Najlepszy czas to październik i listopad. W tym okresie u większości touroperatorów działa tak zwana oferta FIRST MINUTE, która oferuje bardzo niskie ceny oraz benefity takie jak gwarancja niezmienności ceny, pakiet elastyczny, wycieczki fakultatywne w promocyjnych cenach.

 

Czy warto czekać na last minute?

W ostatnich latach popyt na wycieczki bardzo się zwiększył. W tym momencie szanse na dobrą okazję last minute są bardzo małe, zwłaszcza w sezonie letnim. Wynika to z wysokiego popytu podczas first minute i braku wolnych miejsc. Czekanie na last minute wiąże się z bardzo małym wyborem hoteli i terminów. Zwłaszcza dla większej grupy - w takiej sytuacji last minute jest prawie niemożliwy do zdobycia.

 

Nie mogę lecieć na wykupione wakacje - co robić?

W tym przypadku należy niezwłocznie zgłosić anulację. Zostaną wówczas naliczone koszty anulacji zależne od Ogólnych Warunków Uczestnictwa danego touroperatora. Jeśli zostało wykupione ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, zostaną one pokryte przez ubezpieczalnię.

 

UWAGA: Każda ubezpieczalnia uznaje konkretne powody, które kwalifikują się do pokrycia kosztów anulacji. Powód anulacji musi być udokumentowany (np. zaświadczeniem od lekarza, policji, urzędu). Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z nami!

 

Jak mogę wykupić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji?

Istnieje możliwość zakupu takiego ubezpieczenia w Biurze Ewa. Koszt zależny jest od ceny całej wycieczki oraz ilości uczestników.

 

Po co mi ubezpieczenie od kosztów leczenia?

Ubezpieczenie chroni nas przed poniesieniem kosztów w przypadku gdy doznamy uszczerbku na zdrowiu podczas wycieczki. To, jakie szkody pokrywa ubezpieczenie jest zależne od wykupionej polisy.

 

Co pokrywa ubezpieczenie zawarte w cenie wycieczki?

Ubezpieczenie tzw. podstawowe pokrywa tylko niskie koszty leczenia. Zazwyczaj są to tylko lekkie choroby (przeziębienie, grypa, ból zęba itp.). Nie pokrywa ono zachorowań na COVID-19, ani większych uszczerbków na zdrowiu (złamania, poważne wypadki).

 

UWAGA: Wiele ubezpieczeń nie pokrywa żadnych wypadków, które miały miejsce pod wpływem alkoholu! Aby ubezpieczenie obejmowało takie sytuacje, należy wykupić dodatkowo tzw. klauzulę alkoholową.



Koszty rezygnacji

Opłata pobierana podczas anulowania zarezerwowanych wczasów. Kwota zależy od organizatora, ilości uczestników, terminu (im bliżej wyjazdu, tym wyższa) oraz ewentualnych promocji (czasem organizatorzy oferują zniżki).

Last minute

Są to wycieczki w promocyjnych cenach z wylotem w terminie bardzo bliskim wykupienia wycieczki, np. na następny dzień lub za kilka dni od zakupu. Wymagana jest wpłata całości kwoty podczas rezerwacji.

First minute

Są to wycieczki na sezon letni w promocyjnych cenach, które można wykupić zazwyczaj w okresie wrzesień - grudzień poprzedzającego roku. Często touroperator oferuje również różne dodatki, np. niska kwota zaliczki, darmowa zmiana terminu/hotelu lub duże zniżki dla dzieci.

Pakiet elastyczny

Szczegóły regulaminu Pakietu różnią się u różnych touroperatorów. Taki pakiet zwykle umożliwia zmianę terminu, hotelu lub osób podróżujących bez dodatkowych opłat.

Touroperator

To przedsiębiorca organizujący imprezy turystyczne (np. Coral, Rainbow, Itaka)

Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji

Po rezerwacji właściwej i wpłacie zaliczki każda anulacja wczasów łączy się z tzw. Kosztem rezygnacji. Ubezpieczenie pokrywa koszty naliczone podczas anulacji wycieczki przez klienta. Takie ubezpieczenie możemy wykupić w ciągu maksymalnie 5 dni po zakupie wycieczki.

Ubezpieczenie od kosztów leczenia

To ubezpieczenie chroni nas przed poniesieniem kosztów w przypadku, gdy doznamy uszczerbku na zdrowiu podczas wycieczki. Szkody pokryte przez ubezpieczenie różnią się w zależności od wykupionej polisy.